מחלוקת בממשלה על הורדת גיל הפטור משירות צבאי

אבי רבינא No Comments on מחלוקת בממשלה על הורדת גיל הפטור משירות צבאי

סיעת יש עתיד מצטרפים לעמדת ראש הממשלה נפתלי בנט נגד שר הביטחון בני גנץ ומבקשים להוריד את גיל הפטור ל-21. בסביבת גנץ מתעקשים שההתנגדות מגיעה מכיוונו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט שטוען כי הורדת גיל הפטור ל-21 במקום 24 לא תעבור את מבחן בג"ץ

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעקבות ניסיון קידום תכניתו של ראש הממשלה נפתלי בנט המבקש ליישם את הבטחת הבחירות שלו ב"יש עתיד" מצטרפים לעמדת בנט נגד גנץ ומבקשים להוריד את גיל הפטור ל-21. בסביבת גנץ מתעקשים שההתנגדות מגיעה מכיוונו של מנדלבליט שטוען כי הורדת גיל הפטור ל-21 במקום 24 לא תעבור את מבחן בג"ץ.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במילואים אורנה ברביבאי (יש עתיד): הורדת גיל הפטור לגיל 21 הכרחית לשיקום המשק הישראלי ושוק התעסוקה "בכוונתי להמליץ היום, במסגרת ההתייעצות אותה יקיים ראש הממשלה (לקראת הגשת עמדה לבג"צ) לגבש מדיניות פטור מצה"ל בגיל 21, תוך קביעת מערכת תמריצים למשתחררים בשירות בצה"ל.

האוכלוסייה במגזר החרדי תהווה שליש מהאוכלוסייה בישראל ב-2065. בשם השמירה על שוויון, נוצרת פגיעה ישירה בחוסן הלאומי של ישראל. בתוך כעשור צפוי המשק לעמוד מול אובדן תוצר שנתי בהיקף של כ-50 מיליארד שקלים, בשל אי השתלבות הגברים החרדים בשוק העבודה לצד השינויים הדמוגרפיים הצפויים.

גיל 21 הוא גיל מיטבי מבחינת האוכלוסייה החרדית להשתלבות בעבודה. להורדת גיל הפטור צפויה להיות השפעה דרמטית על יציאה לעבודה של גברים חרדים, כאשר בשנת 2014 נרשמה עליה של 10% ביציאה לעבודה של גברים חרדים. מנגד, להשארת גיל הפטור על 24 לא צפויה להיות השלכה משמעותית על היקף החרדים המתגייסים לצה"ל.

במקביל יש להבטיח על ידי המדינה מערכת תגמול ותמריצים בתחומים שונים למשתחררים משירות צבאי. מחירן של הטבות אלו למדינה הוא קטן ממחיר הפגיעה בכלכלה הישראלית, לאור אי השתלבותה של האוכלוסייה החרדית בשוק התעסוקה הישראלי".

מנגד דיווחים בתקשורת מספרים כי שר הביטחון בני גנץ מתמיד בסירובו. בכירים בקואליציה טוענים שנערכה פגישה בה נכחו רה"מ בנט, שר הביטחון גנץ והיועמ"ש מנדלבליט, הבהיר האחרון שאם החוק יכלול סעיף שקובע פטור מגיוס לבני ישיבות מגיל 21 – החוק לא יעבור בבג"ץ, וכי על פטור מגיל 24 יהיה יותר קל להגן, לאור כך שזה מקטין את הפגיעה בשוויון.



0 תגובות